وبلاگ

چگونه ون کمپر خود را خورشیدی کنیم؟

ون کمپر ها امروز توجه بسیاری از طبیعتگران کشورمون رو جلب کردن و به عنوان یک گزینه مناسب برای سفر های جذاب مورد استقبال قرار میگیرن. اما موضوعی که برای بسیاری از افراد به عنوان چالش مطرح می شود تامین برق و انرژی مورد نیاز تجهیزات می باشد.

به همین منظور در این نوشته می خواهیم به چگونگی تجهیز ون کمپر ها به برق خورشیدی بپردازیم.

یک سیستم خورشیدی ون کمپر به طور کلی از 4 بخش الکتریکی تشکیل شده است:


1- پنل خورشیدی: هدف اصلی پنل های خورشیدی تولید الکتریسیته از طریق نور خورشیدی می باشد که با تبدیل ذرات نور خورشیدی به الکتریسیته بدست می آید.

2- شارژ کنترلر: هدف اصلی کنترل کننده شارژ تنظیم جریان و ولتاژ از پنل خورشیدی می باشد. این دستگاه از هرگونه مشکل احتمالی که ممکنه است به سیستم شارژ و باتری شما آسیب برساند جلوگیری می کند.

3- بانک باتری: هدف اصلی بانک باتری ذخیر سازه برق تولید شده توسط پنل خورشیدی می باشد که بعدا از آن استفاده کنید.

4- سیم کشی: هدف اصلی سیم کشی امکان انتقال برق تولید شده در پنل خورشیدی به دستگاههای اضافه شده و اجزای ذخیره انرژی می باشد. برای اتصال صحیح کابل به پنل خورشیدی از کانکتور های MC4 استفاده می شود.

اینورتر یا مبدل برق خورشیدی: برق تولید شده توسط پنل خورشیدی برق جریان مستقیم یا دی سی می باشد. برای یک سری از دستگاههایی که با برق دی سی کا می کنند می توانیم مستقیما از خروجی باتری برای راه اندازی آنها استفاده کنیم. اما برای تجهیزاتی که برای راه اندازی نیاز به برق جریان متناوب و یا AC (برق شهر) دارند باید از یک مبدل برای تبدیل برق DC به AC استفاده شود.

ادامه مطلب بزودی بارگذاری می شود ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *